Frequently ask questions

1. Wat betekent 'in goede vintage conditie'?

Dit betekent dat het product in nette, goed werkende staat verkeert, weliswaar met lichte gebruikssporen. Alle artikelen worden alvorens verkocht te worden eerst grondig schoongemaakt, zorgvuldig nagekeken of getest en indien nodig gerepareerd. De producten die wij verkopen zijn vaak tientallen jaren oud en dus lange tijd gebruikt. Enige gebruikssporen zoals lichte krasjes op een meubel of een hoekje fineer wat eraf is zijn daarbij te verwachten (dit geldt niet voor meubels die door mevrouw de uil opnieuw zijn geverfd. Hierbij mag je, tenzij anders vermeld, verwachten dat de verflaag in ongeschonden staat verkeert). In het oog springende beschadigingen of serieuze mankementen worden altijd duidelijk vermeld en/of op de productfoto's getoond. 


2. Kan ik een artikel eerst komen bekijken voor ik tot bestellen over ga?

Het kan zijn dat je een artikel gewoon graag van te voren wilt zien en 'voelen'. Mevrouw de uil is echter een webwinkel en heeft geen stenen winkel. Ook hebben wij geen showroom waar je kunt binnenlopen. Wel mag je gerust een optie vragen op een artikel. Binnen korte tijd kun je het product dan -op afspraak- vrijblijvend komen bekijken. Desgewenst kun je het bij goedbevinden meteen afrekenen en meenemen.


3. Waar en wanneer kan ik mijn bestelling ophalen?

Bestellingen kunnen op afspraak opgehaald worden in Beek en Donk (regio Eindhoven-Veghel-Helmond). In overleg zijn er ook mogelijkheden om 's avonds of in het weekend je bestelling op te komen halen.


4. Kan ik bij het ophalen van mijn bestelling met PIN betalen?

Wij hebben geen pinautomaat om je bestelling af te rekenen, je wordt verzocht contant, zoveel mogelijk gepast, te betalen of je betaling van te voren via iDEAL of een bankoverschrijving te voldoen. Het bedrag dient in dat geval bijgeschreven te zijn op het moment van ophalen.


5. Kan mijn bestelling ook op een andere of goedkopere manier verstuurd worden?

Wij zijn ons er van bewust dat verzenden van grote/zware en/of buitenlandse pakketten soms kostbaar is. Wij hebben als webwinkel gekozen om onze zendingen te laten verzorgen door PostNL gezien de service, de betrouwbaarheid en de snelheid van leveren. Het is organisatorisch en administratief niet haalbaar om hierop uitzonderingen te maken, ook al hanteert een andere vervoerder soms een lager tarief.


6. Ik zie een leuk meubel staan in de rubriek 'verkocht', komt dat product nog opnieuw binnen en zo ja, kan ik daarvan op de hoogte worden gebracht?

Wij hebben als vintage webwinkel geen vast assortiment. Omdat al onze producten tweedehands vondsten zijn, is er meestal maar één exemplaar beschikbaar. Zijn er meerdere identieke exemplaren op voorraad dan wordt dat in de omschrijving vermeld. Staat er 'sold (out)' bij de foto dan betekent dat dat er geen exemplaren meer op voorraad zijn.Of (en wanneer) een specifiek of vergelijkbaar
artikel te koop komt, is helemaal afhankelijk van wat wij
zelf tegenkomen op onze zoektocht en dus niet te voorspellen. Het is voor ons helaas ondoenlijk om iedereen persoonlijk op de hoogte te stellen van de beschikbaarheid of voorraadstatus van een specifiek artikel. Wil je op de hoogte blijven van nieuw geplaatste items in de webshop? Volg mevrouw de uil dan op sociale media, dan ben je er als een van de eersten bij.


7. Ik heb de zolder van mijn ouders opgeruimd en daarbij oud speelgoed gevonden wat ik wil verkopen. Hebben jullie interesse om het over te nemen?

Wij hebben slechts een klein inkoopbudget en elk artikel wordt voor aankoop zorgvuldig beoordeeld op geschiktheid en verkoopbaarheid. Daarnaast kunnen wij geen grote afstanden afleggen of anderszinds kosten maken om spullen in te kopen die we niet van te voren gezien hebben. Je kan voor het verkopen van een dergelijke verzameling dan ook meestal niet bij ons terecht. Heb je echter een bijzonder vintage item en wil je het ons schenken of voor een klein bedrag verkopen dan mag je altijd een voorstel doen per e-mail. Graag voorzien van duidelijke foto's en zo veel mogelijk informatie omtrent je eventuele vraagprijs, de afmeting, de conditie en de ophaallocatie.


8. Mijn vraag staat hier niet bij...

Voor alle andere vragen kan je mevrouw de uil altijd mailen via het contactformulier op de website. Je krijgt in de regel binnen 24 uur een reactie. Bellen kan ook, bij voorkeur tijdens kantooruren.